Katkarapukakku

Katkarapukakku

23.1.2017

Slaavilainen kanapata

Tämä lienee 80-luvun ruoka, jota kai ei enää niin paljon tehdä. Harvemmin ainakaan olen kuullut.

Helppo ruoka slaavilainen ohje resepti

Slaavilainen kanapata

1 Grillattu boileri
1 Kanaliemikuutio
1 Iso sipuli
1 Punainen paprika
1 Keltainen paprika
Chiliä oman maun mukaan (tuore paras) JA TAI
Paholaisenhilloa
Hunajaa (mikäli käytit pelkkää chiliä)
Valkosipulimurskaa reilusti (vähintään 5-6 tl)
2 dl Ranskankermaa (smetana käy myös)
2 dl Kuohukermaa
2 dl Vettä
1 pkt Aurajuustoa
2-3 rkl Tomaattipyrettä
Mustapippuria
Voita paistamiseen

Broileri revitään suupaloiksi. Pilko sipuli, chilit ja paprikat. Paista niitä hetki padassa voissa. Lisää joukkoon broileri, kanaliemikuutio ja vesi. Lisää sitten loput aineet ja anna hautua reilu vartti. Lisää tarvittaessa nestettä.

Tarjoa esimerkiksi keitetyn riisin tai perunoiden kanssa.

Ihana ruoka tehdä! Minä rakastan grillatun broilerin nahkaa, ja nythän kokki saa kaiken itse! Ei sillä, minä olen meillä ainoa joka siitä tykkää, joten saan ne muidenkin lautasilta aina muutenkin. Mutta nyt saa jo kokatessa herkutella luvan kanssa.
Jännitysmomenttinsa tässä ruoassa toi Aura. Minä kun olen ainoa meillä joka siitä tykkää. Mutta kannatti jälleen kuitenkin kokeilla, tämä maistui kaikille.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Jätä kommentti. Kiitos.